maandag 27 juli 2009

Varkensgriep vormt geen gevaar?

Dit zag ik net op de site van de telegraaf staan. Nu is het imo niet één van de betere nieuwsbronnen, maar goed dit is al eerder gemeld.

PARIJS - De Mexicaanse griep is niet gevaarlijk. En de wereldwijde mobilisatie tegen de pandemie dient geen ander doel dan het zaaien van angst. Althans, als we de Franse professor Bernard Debré moeten geloven.

Debré doet zijn uitspraken in een interview met de Franse zondagkrant Journal du Dimanche. "De griep is waarschijnlijk zelfs minder gevaarlijk dan de normale griep", zegt Debré, die in Frankrijk een bekende uroloog is en afgevaardigde voor de UMP-partij van Sarkozy.

"De zieken, bij wie men overigens niet eens nagaat of zij H1N1 hebben, wordt inmiddels gevraagd paracetamol te slikken". Debré legt de schuld bij de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. "Overheden hadden geen andere keus dan dan drastisch op te treden, nadat de WHO met dagelijkse berichtgeving en talloze persconferenties zorgde voor een paniekgolf."

Bron: Telegraaf.nl

Nu heb ik vergelijkbare berichten vanaf dag één van de varkensgriep gelezen. Niet zo zeer dat het niet gevaarlijk is, maar dat de griep zeer goed behandelbaar is wanneer men zichzelf voldoende rust en de juiste behandeling gunt. Geen vaccin voor mij dus, gewoon gezonder leven en mocht ik iets krijgen niet verwaarlozen.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: