dinsdag 14 juli 2009

De Hadron Collider in Oktober weer van start.


Na vele valse starten en testen, gaat de LHC (Large Hadron Collider) in oktober 2009 echt van start.

"The world's largest atom smasher will likely be fired up again in October after scientists have carried out tests and put in place further safety measures to prevent a repeat of the faults that sidelined the $10 billion machine shortly after startup last year, the operator said Saturday."

Geplaagd door veel storingen en problemen heeft de LHC nooit echt zijn impact kunnen maken. Dit wordt volgens de wetenschappers die er mee werken vanaf oktober anders.
Ik verbaasde me vorigjaar nogal door de vele stroomstoringen die er voor zorgden dat de LHC nooit volwaardig gebruikt kon worden.
Iets waar ze zo lang aan hebben gewerkt en zoveel detail en tijd in hebben gestoken ging toen zo erg mis.
Hopelijk dat het nu anders zal gaan voor onze dappere wetenschappers en natuurlijk hopen dat ze de wereld niet perongeluk in een zwart gat laten verdwijnen.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: