dinsdag 21 juli 2009

NASA wil de maan gaan mijnen voor grondstoffen!

Een poos terug las ik een stuk die vertelde dat NASA zich aan het voorbereiden is om de maan te gaan mijnen voor grondstoffen. Nu zag ik gisteren op Discovery Science een programma waar dit onderwerp werd behandeld. Vele wetenschappers en NASA-medewerkers vertelden waarom het mijnen van de maan nodig is. Het zou ons van een aantal grote problemen kunnen afhelpen hier op aarde, zoals de energie crisis.
We are told that one of the key reasons to set up a lunar base is to mine the moon for its abundance of natural resources, but is this realistic? In some ways yes, but there's a lot of economics and politics to wade through first.

Bron:
Discovery.com
Nu snap ik deels de beweegredenen wel, maar ik twijfel of het wel een goed plan is om de maan te gaan mijnen.
Gezien de maan voor een bepaald biologisch en klimatologisch evenwicht zorgt op aarde en in ons zonnestelsel.
Ik vraag me dus af of we daar mee moeten gaan knoeien.

2 reacties:

reticuli zei

volgens een UN reselutie mag er niet worden in gegrepen in een leefmileu buiten de aarde, nu amstrong en buzz openlijk vertellen dat zij daar leven hebben gezien vraag ik me echt af of het een goed idee is?????

De Republiek zei

Ookal zou er geen leven zijn vind ik het als nog een slecht idee. Er is een universeel evenwicht, die verstoort zal worden door dit soort geintjes.
Die verstoring zal ook ons en onze wereld beïnvloeden.

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: