zondag 27 september 2009

Vrijheid voor en vooral door iedereen!

Gisteren was de vrijheidsparade 2009 en van wat ik begrepen was het een goed begin. Zo'n 400 mensen zijn op het evenement afgekomen, volgens berichtgeving. Er zijn sfeer impressies en video verslagen gemaakt die nu over heel hyves te vinden zijn. Ik ben blij dat de algemene gedachte gang is dat de parade een succes was. Hopelijk kan men daar verder op uitbreiden en kunnen we er volgende keer een nog groter succes van maken. Ik zal er in ieder geval de volgende keer zeker bij zijn.  

Maar waar ik het eigenlijk over wil hebben is een reactie die ik onder het laatste bericht over de vrijheidsparade vond. De reactie zei dat die persoon helemaal voor vrijheid voor iedereen is, maar hoe zit dat met de vrijheid voor dieren? Nou dat vond ik dus wel een degelijke vraag. Hoe zit dat inderdaad met de vrijheid van dieren? Nu zal ik heel eerlijk zijn ik eet graag vlees en ben ook niet van plan daar mee op te houden, dus voor iedereen mij allemaal redenen gaat sturen waarom ik zou moeten stoppen met vlees eten, niet doen. Ik ken ze allemaal en ik heb bewust gekozen om het te blijven eten, dus spaar je de moeite.  

Ik probeer echter wel het vlees te kopen wat zo natuurlijk mogelijk is gewonnen zullen we maar zeggen. Massa vleesproductie etc, probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Als het kan dan biologisch, zoals ze het nu noemen. Biologisch, we zitten als zo lang aan de chemische en hormonale rommel dat we puur natuur al een hippe nieuwe naam moeten geven. Maar waar ik naar toe wil is eigenlijk het volgende...  

Je hoort zoveel mensen die roepen dat er iets gedaan moet worden aan de huidige situatie en die vervolgens met een idee als de vrijheidsparade komen of iets dergelijks. Dat is mooi en ik juig dit alleen maar toe. Maar is het niet vele malen effectiever om als één collectief één protest of evenement te organiseren? In plaats van dat iedere groep 1 zaak belicht? Is het niet beter dat al die mensen die ergens voor of tegen protesteren, zich verenigen in één gigantische massa en dan pas over de straten gaan lopen om hun mening te uiten? Is dat niet iets indrukwekkender dan om de zoveel tijd een groepje van 500 of 100 mensen?  

Misschien zie ik het verkeerd, maar dit lijkt mij toch echt de oplossing. Dus voor dat iemand weer iets bedenkt om te gaan doen, neem eens contact met de andere organisaties en groeperingen en organiseer samen iets. Natuurlijk dient men zijn of haar egos thuis te laten, het gaat er niet om wie de beste parade of evenement heeft georganiseerd. Het gaat om de aandacht die jullie zaak krijgt. Hierbij dient volledige samenwerking aanwezig te zijn, anders zal dit niet werken en schaadt men zijn of haar zaak of zaken alleen maar. Het lijkt mij de meest effectieve oplossing, je trekt veel mensen, je zorgt dat er aandacht geschonken wordt aan je doelen en je schept een band met mensen en creëert een groot netwerk. Waar zou men meer van opkijken, 500 of 1000 man die iets roepen of 20.000 man of meer die samen voor een opzienbarende gebeurtenis zorgen.  

Ik heb nooit begrepen waarom men altijd met een handje vol mensen voor of tegen één zaak protesteerden. Waarom niet gewoon als één grote massa voor alles of tegen alles protesteren? Ik denk dat zoiets meer indruk zou maken, maar wie ben ik. Stel je voor dat alle politie, buspersoneel, treinpersoneel, docenten, studenten en medische personeel allemaal op dezelfde dag zouden staken en protesteren. Dat bedoel ik dus, alles en iedereen zou het weten, merken en voelen. Zo schep je pas aandacht voor je zaak! Als je echt een verschil wilt maken, moet men meer samenwerken en zich niet alleen richten op zijn of haar doel. Het moet gaan over het grote geheel, niet alleen maar 1 of 2 onderdelen ervan. Zo schep je aandacht tussen het volk en zo zorg je dat de politiek niet om je heen kan. Maar nogmaals wie ben ik...

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: