dinsdag 22 september 2009

Nieuw bewuste politiek?!

Zelf ben ik niet zo van de politiek, ik ben op de hoogte van wat er speelt en heb mijn eigen conclusies en voorkeuren. Maar ik ben geen fan van politiek als systeem zelf. Maar soms kom je iets tegen waar je toch even aandacht aan wilt schenken. Zoals de nieuwste politieke partij/politiek netwerkorgaan van Nederland Nieuw Bewust Nederland. In samenwerking met Niburu, probeert deze nieuwe beweging mensen bewuster te maken van al het geen wat speelt. Daarnaast willen ze de  mensen erop attenderen, dat wij samen de kracht hebben om veranderingen in de huidige situatie aan te brengen. De volgende stukken tekst zijn afkomstig van www.niburu.nl en/of van www.nieuwbewustnederland.nl


Visie 
De échte democratie 
Ieder mens kan binnen Nieuw Bewust Nederland meeweten, meedenken, meepraten, meebeslissen, medeverantwoordelijkheid dragen en dit verder ontwikkelen. Ieder mens heeft de behoefte om gehoord en gezien te worden, compleetheid te ervaren en aansluiting te vinden bij anderen. Nieuw Bewust Nederland geeft gehoor aan jouw persoonlijke behoefte, jouw omgevingsbehoefte en jouw behoefte aan ontwikkeling. Jij weet wat er kan worden verbeterd in jouw leven. Jij weet zelf wat er kan worden veranderd in jouw samenleving omdat jij de maatschappij dagelijks ervaart. Hierin zijn wij samen één want iedereen ervaart het dagelijks leven. Samen hebben wij dan ook de scheppende kracht voor daadwerkelijke verandering. Nieuw Bewust Nederland denkt met je mee. Nieuw Bewust Nederland is benieuwd wat jou beweegt in je leven, wat jouw eigen drijfveer is. Bij Nieuw Bewust Nederland denkt iedereen met je mee. Iedereen heeft zijn persoonlijke motivatie in het leven. Nieuw Bewust Nederland voelt met je mee. Nieuw Bewust Nederland is benieuwd wat jij voelt en waarom. Bij Nieuw Bewust Nederland wordt jouw behoefte en de maatschappelijke behoefte gedestilleerd en omgezet in concrete verandering. Bij Nieuw Bewust Nederland kijken wij samen vooruit en creëren wij samen die gewenste verandering. Nieuw Bewust Nederland weet met je mee. Nieuw Bewust Nederland is benieuwd naar wat jij weet, naar jouw wijsheid, jouw kennis en ervaring. Bij Nieuw Bewust Nederland kun je in contact komen met anderen die ook hun wijsheid, kennis en ervaring hebben. Bij Nieuw Bewust Nederland leren we van en door elkaar op een positieve manier.  
Bron: Nieuw Bewust Nederland



Verantwoordelijkheid nemen voor jou eigen huidige situatie en die van de maatschappij en wereld om je heen, ben ik helemaal voor. Volksvertegenwoordiging zit als je het mij vraagt vol gaten en werkt niet echt. Men moet als volk zelf actiever worden in de maatschappij en niet anderen het voor je laten doen.


Doelstelling
Onze doelstelling
Zoeken naar en creëren van een betekenisvolle dienstverlening voor iedereen. Bij deze dienstverlening is er altijd sprake van het verbinden van mensen met hun eigen kennis, talenten, behoeften, wensen en mogelijkheden. Nieuw Bewust Nederland speelt in op deze specifieke vraag van mensen en op de behoefte van mensen om zich hierin te verbinden. Nieuw Bewust Nederland houdt in het samen met de medemens op weg zijn, daar waar nodig ondersteunend, naar een zinvol leven waarin ieder medemens op zijn eigen wijze kan trachten zowel algemeen maatschappelijk bewust te zijn als de individuele waarden te verwezenlijken. Nieuw Bewust Nederland doet dit door het creëren van voorwaarden, omstandigheden en ruimte, waarbinnen ieder medemens in staat is eigen keuzes te maken vanuit de zuivere intentie. Meer dan het aanbieden van standaard diensten voor een bepaalde doelgroep, staat vooral het zoeken van een bij de levensloop van de individuele medemens passend aanbod voorop. Nieuw Bewust Nederland zoekt samen met de medemens naar een meer bevredigend aanbod in verbinding in raakvlakken met het juiste evenwicht tussen appèl en structuur, tussen uitdaging en veiligheid.
Bron: Nieuw Bewust Nederland



Klinkt allemaal mooi en ik juich dit soort initiatieven altijd toe. Maar de vraag blijft bij mij "Is Jan met de Pet hier klaar voor?" Ik hoop dat ze bij Nieuw Bewust Nederland een goede marketing/PR afdeling hebben, want die zullen ze nodig hebben om Jan met de Pet te overtuigen.  Hij is jaren lang zo vaak bestolen, bedonderd en misbruikt door de politiek. Zo erg,  dat hij dit ook waarschijnlijk niet zal zien zitten. Ik hoop dat ik het mis heb en ik hoop dat dit een succes wordt. Maar het zal van ons allemaal afhangen, durf ik het aan en ga ik deze nieuwe weg in of houd ik het maar bij het oude, want ze verneuken ons toch allemaal daar in Den Haag?"  Dat is wat ieder zichzelf nu af mag gaan vragen, durf je die stap te nemen of houd je het liever zo als het nu is? Het zou prachtig zijn als mensen bewuster werden van hun eigen kracht en de echte situatie op dit moment. Maar of dit gebeurt,  zal uiteindelijk toch bij het volk zelf liggen. Zij is de baas, ook al is dit feit eeuwen lang verborgen gehouden. Het volk regeert, niet de regering. Niemand kan jullie vertellen hoe je moet denken en wat je moet willen. Niet de regering, niet Nieuw Bewust Nederland en zeker niet ik. Jullie moeten zelf een besluit nemen of dit iets voor jullie is of niet. Wil je hier wel aan mee doen en wil je meer informatie over deze nieuwe partij? Ga dan naar hun website op www.nieuwbewustnederland.nl of kijk op www.niburu.nl.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: