maandag 10 augustus 2009

Vaccineren of niet vaccineren? Dat is de vraag...

Oooh wat leven we weer in een opwindende tijd, ons financiële systeem staat op instorten, de natuur lijkt zwaar pissig te zijn en bombardeert ons met aardbevingen, stormen, tsunamies en nog meer klimatologisch geweld. Naast dit alles hebben we ook nog te maken met een virus uitbraak, die mogelijk een zeer groot gevaar zal vormen voor de mensheid. Of misschien stelt het helemaal niet zoveel voor.

Sinds de eerste wereldwijde meldingen over de varkensgriep, zijn er meerdere stemmen opgestaan om ervoor te pleiten of om het juist tegen te spreken. Vanaf de eerste paar dagen hoorde je al over vaccineren en waarom het nodig is. Ongeveer tegelijker tijd hoorde je stemmen roepen dat het beoogde vaccin juist het gevaar is en dat de griep wel meevalt. Maar naar wie moet je luisteren?

Bij de eerste berichten over de varkensgriep had ik al een vieze smaak in mijn mond. Dezelfde smaak die ik iedere keer in mijn mond krijg als ik het gevoel heb bedonderd te worden. Vanaf de eerste bericht vertrouwde ik de hele zaak niet. Bepaalde dingen klopten in mijn ogen niet, bijvoorbeeld het plots opduiken van het virus. Of dat ze eigenlijk direct al bereid waren iedereen vol te spuiten met iets waar ze de werking niet eens echt van wisten.

De berichten over "verplichte inentingen" kwamen al heel snel naar buiten. Ook kwamen de eerste geluiden tegen het vaccin naar boven. Niet alleen van "leipos" maar ook van gerenormeerde arsten en wetenschappers. Maar die werden de eerste weken snel weggedrukt en verduisterd. Wekelijks groeiden de stemmen die tegen het vaccin zijn en hun ze werden steeds luider. De grote media richtte zich destijds vreemd genoeg vooral op de leipos en juist niet op de wetenschappers en artsen. Meer mensen gingen toch eens onderzoeken wat er allemaal nou aan de hand zou zijn met dit vaccin.

Men zag berichten staan dat het vaccin juist gevaarlijker zou zijn dan het virus, het zou je imuunsysteem kapot maken, het zou gekweekt worden op kankercellen. Noem het maar op en je kwam het wel tegen. Je kon het zo gek niet bedenken en je leest het wel met betrekking tot het vaccin. Het zou een middel zijn om ons, het volk, te onderwerpen, je krijgt er kanker van, het zou een mindcontrol middel zijn, het zou bestaan uit buitenaardse cellen, zonder het vaccin zou je geheid dood gaan aan het virus, enz.

Nu heb ik voor mijzelf eigenlijk besloten om me niet te laten vaccineren, omdat ik de hele zaak niet vertrouw en om wat ik lees over het vaccin. Ook omdat de oh zo gevreesde griep heel goed te behandelen is. Het is een kwestie van niet verkouden worden en als je het toch wordt GOED UITZIEKEN. Meer is er eigenlijk niet aan dit virus. Het KAN gevaarlijk zijn, maar dat KAN een "normale" griep ook zijn.

Maar ik snap heel erg goed dat er nog mensen zijn die echt niet weten wat ze moeten doen of juist wel nemen. Misschien heb je kinderen, misschien wil je geen gevaar voor anderen vormen die wel vatbaar zijn? Wat de reden ook is, ieder heeft die van hem of haar en dat is ons recht. Naar wie moet je luisteren, naar die mensen die het vaccin promoten en ons bijna dagelijks zeggen dat we het moeten nemen? of luister je naar de anti-vaccin beweging?

Die vraag kan ik eigenlijk maar op één manier beantwoorden. Luister naar jezelf... Onderzoek het onderwerp, luister naar beide kanten en kom tot je eigen conclusie. Niet gebasseerd op angst en vertwijfeling, maar gebasseerd op je eigen innerlijke conclusie. Luister naar wat er wordt gezegd door beide kanten, schrijf ze niet meteen af als gekken of machtsbeluste schaduwkabinetten. Leer van hun woorden en teksten, bespreek het desnoods met je huisarts en/of familie. Als je alles wat je wilde weten hebt onderzocht, trek dan je eigen conclusie.

Wat je dan ook besluit te doen, je weet dat jij het besloten hebt en niet één of andere instantie of mafkees in een grot met een uit folie gevouwen muts op zijn hoofd. Jij hebt de keus gemaakt en jij alleen bent verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Laat je niet langer meeslapen door anderenk, het is nu tijd om eens voor jezelf een besluit te nemen. Het gaat namelijk om een keus die betrekking heeft op de gezondheid van jou en je naasten. Er is niemand ter wereld, NIEMAND, die daar beter een besluit over kan en mag nemen dan jij zelf.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...

Oude berichten: