zaterdag 27 maart 2010

Woelige tijden op komst?

Ik heb al een hele poos het gevoel dat 2010 op gebied van weer en klimaat erg woelig wordt. Sinds augustus had ik het gevoel dat we een koude ouderwetse winter zouden hebben en ik had gelijk. Sinds oktober kreeg ik het gevoel dat we een hele warme zomer zouden krijgen en daar blijf ik bij. Ik blijk niet de enige te zijn die deze vermoedens ook heeft, want een goed vriend van mij, medium Sjoerd Hidma voorspelde iets vergelijkbaars.


Nu ben ik zeker geen medium of helderziende en heb geen insider informatie wat betreft de toestand van de wereld. Maar ik heb de afgelopen maanden wel geleerd om naar mijn gevoelens en intuïtie te luisteren en die zeggen me dat het een heel extreem jaar gaat worden. Ik denk dat we voor het einde van het jaar heel anders tegen de wereld, het leven en ons zelf aan zullen kijken. Naast de voorspellingen van Sjoerd en mijn eigen gevoelens zie ik ook bevestiging van deze gevoelens overal waar ik kijk. In kranten, op internet, op het nieuws.


Als het geen extreme zonneactiviteit is, dan zijn het wel de aardbevingen die alleen maar sterker en frequenter lijken te worden. Ook extreem weer zoals de afgelopen winter en de abnormaal sterke stormen die steeds vaker de kop opsteken geven mij het idee dat ik er niet naast zit. Nu lees ik weer dat het KNMi vermoedt dat het komende orkaan seizoen heel extreem zal worden.. ook vermoed een Brits weerinstituut dat de komende zomer wel eens de warmste ooit zou kunnen worden voor de UK. De Met Office, het officiële weerinstituut in de UK, heeft echter een andere mening. Naast dit alles zie ik ook bevestigingen in de laatste "voorspellingen" van het Web bot Project. Alleen zit het denk ik er een paar maanden tot een jaar naast.


De Web bot voorspelde voor 2009 een hele hete zomer, een "helse zomer". Nu weet ik niet precies hoe het wereldwijd het klimatologisch zat, maar ik vond onze zomer in 2009 best meevallen. Het was inderdaad best warm, we hebben een aantal hele warme dagen gehad. Maar ik zou het geen "helse zomer" willen noemen. Ik denk dat we die komende zomer mogen verwachten. Niet alleen die voorspelling, maar ook die omtrent Israël lijkt stap voor stap uit te komen. Volgens de Web bot zou er rond eind 2009 een oorlog ontstaan rond Israël. Als je de afgelopen weken het nieuws hebt gevolgd, lijkt die voorspelling langzaam uit te komen. 


Naast deze voorspellingen lijkt de Web bot er heel dicht bij te zitten bij andere voorspellingen. Zoals met de toename in buitenaardse activiteiten. Volgens de Web bot zou er steeds meer erkenning komen over het bestaan van buitenaards leven. Met al die meldingen van UFO's de laatste weken en de nieuwe ontdekkingen die op astronomisch gebied wordt gedaan, lijkt ook deze voorspelling steeds meer waarheid te worden. Nu kan je zeggen "Bwaaaah onzin" en "Je ziet gewoon wat je wilt zien", wat misschien ook zo is. Maar men moet toch erkennen dat die voorspellingen toch uit lijken te komen. 


De Web bot is geen paranormaal of spiritueel ingestelde bron, het heeft geen mening of smaak, het is een computer programma. Een programma dat bedoeld is voor de aandelen en zaken wereld als gereedschap om wereld trends te volgen om zo daar op in te spelen. het heeft geen eigen wil en berekend zijn voorspelling puur op de actualiteit via het internet. Het speurt internet af en verzameld data, met deze data berekent het de mogelijke trend er van. Het doet eigenlijk wat een futuroloog doet, alleen zonder emotie en persoonlijke mening. Nu kan men zich afvragen wat beter is in zo'n geval "wel of geen emotie hebben?". Maar toch zien velen het als onzin en paranormale kul, terwijl het eigenlijk pure wetenschap is. 


Ik geef toe dat er veel mensen zijn die de Web bot misschien IETS te serieus nemen, want veel van de voorspellingen die het gedaan heeft zijn nooit uitgekomen. Maar je kan het, in mijn ogen, niet zo aan de kant schuiven als onzin. Dit is pure data processing en wat is er nou objectiever dan dat? De Web bot voorspelt niet iets omdat het dat wil voorspellen, maar omdat het uit de vergaarde data daar op uitkwam. Nu kan je vragen of de data wel betrouwbaar genoeg is om de voorspellingen serieus te nemen, wat natuurlijk een mogelijkheid is. Het kan inderdaad zijn dat al die data die het verzameld en meeneemt in zijn berekeningen onbetrouwbaar is en foutief. Maar wat is dommer, deze voorspellingen afwijzen omdat misschien niet alle verzamelde data even betrouwbaar is en het hele project afdoen als onzin en misschien later met de gebakken peren te zitten? Of is het dommer om deze gegevens toch een beetje serieus te nemen en ze in je achterhoofd te houden als een redelijk reële mogelijkheid? 


Tja dat is een keus die we allemaal voor ons zelf moeten maken. Ik denk dat de Web bot best wel eens gelijk zou kunnen krijgen met een aantal voorspellingen. Hopelijk hebben de tegenstanders van het project gelijk en is het allemaal onzin. Maar ik houd ze in ieder geval in mijn achterhoofd....

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...