donderdag 4 maart 2010

Verkiezingen, keuzes en meer van die ongein...

Nou!
Het grote verkiezing show is weer eens afgelopen, tenminste voor de komende drie maanden...

Wat was het weer een amusante show, ik heb echt gelachen en gehuild. De emoties die werden bespeeld! Het leek soms net of je naar een. Theatervoorstelling zat te kijken. De overwinning, het verlies, de hoop, de angst. Je zou haast zeggen dat het zo in scene is gezet. (KNIPOOG!)Maar de strijd is gestreden, de overwinnaars zingen hun overwiningsliederen en de verliezers likken hun wonden en bereiden zich voor op de grote strijd op 9 juni aanstaande...

Maar het is wel duidelijk wat er in het land heerst op dit moment, angst, frustratie, apatie, ongenoege, wanhoop en hier en daar toch een sprankje hoop. De grote overwinnaar was volgens de media, Geert Wilders en zijn PVV. Ze hebben inderdaad erg sterk gescoord en als de landelijke verkiezingen gisteren waren, dan waren zij inderdaad heer en meester. Nu eindelijk na deze klap in de gezicht lijkt men zich te realisseren dat ze Wilders en de PVV serieus moeten nemen.
Na maanden en jaren hem en zijn partij belachelijk gemaakt te hebben, realisseert men nu eindelijk dat ze deze man en zijn beweging serieus moeten nemen. Want ondanks wat je van die man en zijn partij mag denken, hij weet precies wat er in de samenleving speelt. Hij brengt wel zijn verwrongen versie naar buiten, maar hij weet heel goed wat er in Nederland speelt. Daar maakt hij als politicus goed gebruik van, daar kan je niks op aanmerken. Hopelijk dat men nu zijn les heeft geleerd en vanaf nu die man en wat hij zegt serieus neemt. Het domste wat je namelijk met dit soort mensen kunt doen is hun onderschatten en/of negeren. De man en zijn partij zijn niet voor niets zo ver gekomen. Als ze echt de zwakzinnigen waren waar ze voor afgeschilderd werden, dan waren ze nooit zo ver gekomen in de politiek. Neem hem dus vanaf nu serieus, luister naar wat hij zegt en pak hem dan met inhoud in plaats van modder gooien.

Natuurlijk was de PVV niet de enige winnaars gisteren, D66 en Groen Links hebben ook overwinningen geboekt. Maar de aandacht ging natuurlijk naar het hele Wilders-gate, want dat zorgt voor kijkcijfers en dat verkoopt kranten. Dat houdt mensen pas echt in de greep. Gooi daar nog de bijna zenuwinzinking van Balkenende en de dikke “Fuck jullie allemaal!”van Bos zijn houding doorheen en je hebt gouden TV. Dat grijpt mensen, dat is waar de mensen de volgende dag over praten op werk. Dus moet je dat zo interessant mogelijk vertellen. Doe je dat niet, dan gaan mensen zelf nadenken en dat willen we natuurlijk niet.

Kijk zo gaat dat nou dus, zo weerhouden ze ons om aan de echte problemen te werken. Zo verspillen wij samen, iedereen zijn tijd aan onzinnige zaken. Want waar hebben we het nu over? Hoofddoekjes verbod, een crisis waar iedereen hier doet als of die uit het niets is komen vallen en geld dat zo genaamd in de maatschappij wordt geïnvesteerd. Maar waar het volk geen cent meer van terug ziet, tenzij er één of ander prestisieus gebouw moet komen om aan te tonen hoe welvarend we zijn. Dat is toch echt één van de grootste fouten in de mensheid, die ijdelheid en dat egocentrische van ons. Iedere grote beschaving heeft dit namelijk wel op hun geweten. Men kon het niet laten om de anderen de ogen uit te steken. Men moest laten zien hoe groots zij zijn, dus bouwen ze onzinnige prestisieuse gebouwen. Daar moeten we toch echt een keer van af, anders blijven we het zelfde spelletje steeds weer spelen. Het begint nu wel een beetje te vervelen. Maar goed de verkiezingen, tja het zat er aan te komen. Het was voor mij en ik denk de meesten, wel heel erg duidelijk dat dit er aan zat te komen. Wat verwacht je anders, na al die falende Balkenende kabinetten. Vooral de laatste deed veel stof opwaaien. Maar dan is het toch niet vreemd dat het volk er zat van wordt en een andere weg kiest? Jammer genoeg lijkt voor velen de beste optie de PVV. Want zij komen met de dingen waar veel mensen stiekem toch mee zitten. Jammer genoeg is dat op dit moment de “Islamisering” van Nederland. Islamisering is de nieuwste grotee angst die vele mensen hebben, maar waar velen niet openlijk voor uit durven te komen.

Wilders geeft deze mensen en anderen een stem en dat is ook zijn taak als volksvertegenwoordiger. Hij dient als de stem en vertegenwoordiger van zijn aanhang. Dat is wat veel van de andere partijen denk ik vergeten zijn. Dat zij daar als volksvertegenwoordiger zitten en niet om de grote internationale jetsetter te zijn. Dat is ook wat ze nu het meest kwalijke is genomen denk ik. Als een partij naar zijn leden en aanhangers luistert, dan zullen ze je blijven steunen. Ga je echter de grote man uithangen bij Obama en blijf je stug vasthouden aan je gelijk, terwijl je dat niet hebt. Dan krijg je dit dus, dan krijg je de rekening. Ga je tegen al je zogenaamde princiepes en partijstandpunten in en ga je mee met die partijen waar jij je aanhang tegen hoort te beschermen, dan krijg je dit ook. CDA en PVDA hebben zwaar gefaald, in hun taak als volksvertegenwoordigers en in hun taak als mensen. Zij hebben hun kiezers en het hele volk verneukt, genegeerd en als kinderen behandeld en nu krijgen ze de rekening. Ik vermoed ook dat 9 juni 2010, voor het CDA en de PVDA is wat 2006 voor de D66 was. Ze moeten beide even weer met de voeten op aarde gezet worden en Balkenende moet even wat morfine hebben want die staat op springen lijkt het.

Een andere verliezer was de SP, onze sociale strijders van het volk. Nou het volk lijkt er niet meer in te geloven, als je naar de uitslagen kijkt van gisteren. Maar wat niet naar voren wordt gebracht is dat dit DE EERSTE keer is dat de SP sinds zijn oprichting in 1994 verlies lijdt in een verkiezing. Hoeveel partijen kunnen dat zeggen? Nu zeggen sommigen dat het voornamelijk komt omdat Jan Marijnissen niet meer lijsttrekker is. Maar ik denk dat het ergens anders aan ligt. Agnes Kant levert namelijk helemaal geen slecht werk en is volgens mij feller dan Marijnissen was tegen zijn tegenstanders. Ik denk dat het meer komt omdat de SP met hun in 2006 behaalde winst niet bijzonder veel hebben gedaan in de ogen van het volk. Ik denk dat zij nu een rekening krijgen van het volk omdat het volk het idee heeft dat de SP niet hard genoeg heeft gevochten voor hun. Dat is waar de SP aan moet werken nu, dat vertrouwen terug winnen en de volgende keer je aanhang niet teleurstellen.

Maar ondanks dit alles en meer, zijn we nog steeds niet toegekomen aan de echte problemen. Het was allemaal een hoop lariekoek en drama. Ik heb werkelijk niemand, op Halsema en Pechtold, over de echte problemen horen praten. (Niet dat zij er zo uitvoerig over debateerden, maar ze hebben een aantal zaken aangekaar)  Maar verder niemand die echte problemen aanpakte of besprak. Het was allemaal partij propaganda en stoer doen over hoe goed zij het volk nu aanvoelen en begrijpen. Nu snappen ze het, nu gaat het allemaal goed komen want ze snappen het eindelijk. Tenminste dat is wat zij nu zeggen. Maar niemand kwam met de echte lopende zaken en al helemaal niet met oplossingen. Kijk naar dat gejank over Islamisering. Waar hebben we het in godsnaam over?! Wat voor Islamisering, waar? Is het sindskort Wilhelmus van Mekka, heb ik de memo niet ontvangen? Wat ik zie zijn mensen uit een hele andere cultuur, met hele andere gewoontes, die hun godsdienst beoefenen zo als het in hun geloof hoort. Natuurlijk heb je er mensen tussen zitten die hun godsdienst wat strenger of strakker volgen dan anderen en mensen die het nodig vinden om levens te nemen voor hun religie. Goh wat klinkt dat laatste toch bekend...(KNIPOOG!) Dat die mensen onze Shoarma bakken kan blijkbaar wel, maar oh wee als zij hun cultuur vieren.Ik zie over het algemeen mensen die gebruik maken van de vrijheid van godsdienst, waar wij allemaal van genieten. Natuurlijk zijn er een stel debieltjes die het voor de rest vernaggeld, maar diezelfde debieltjes vind je in iedere religie en stroming.

Als je als maatschappij problemen hebt met bepaalde aspecten van bepaalde religieuze stromingen, dan is het enige wat je als regering/land hoeft te doen is die vrijheid van godsdienst aanpassen en desnoods beperken. Of met de verschillen leren leven. Maar nee dat is blijkbaar onmogelijk, dus gaan we gezellig die mensen allemaal demoniseren en denigreren omdat een paar eikels binnen hun gemeenschap herrie lopen te schoppen en omdat zij zich anders gedragen en kleden. Liever dat, dan werkelijk iets aan het probleem doen. Met andere woorden het eeuwen oude liedje “Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?”. Maar dan de 2010 remix. Want oh wee als je gaat sleutelen aan de vrijheid van godsdienst, berg je ziel dan maar. Kijk dat is nou het hele probleem van dingen als Religie. Men pakt een goed en mooi idee en maakt er meteen iets van leven en dood van. Men kan blijkbaar niet gewoon wat filosoferen over het leven en de dood en meer van dat soort vragen, zonder er gelijk iets monumentaals van te maken. Iets dat zo groots is, dat het letterlijk levens maakt en beëindigt.

Ik betwijfel heel erg dat mensen als Jezus Christus, de Buddha en de rest van die wijze mensen, dit voor ogen hadden. Ik betwijfel of wij mensen, Jezus en God/Allah blij maken door elkaar te gebruiken, misbruiken, verkrachten en ontkrachten. Hier is het geschenk leven toch niet voor bedoeld? Ik weet niet waar het precies allemaal voor is bedoeld, maar ik weet diep van binnen dat dit het niet is. Waarom gaan we er dan mee door? Waarom laten WIJ ALLEMAAL dit zo doorgaan? Nou dat is een simpel antwoord, omdat de meesten van ons zoiets hebben van “Te veel moeite, laat een ander dat maar doen.”  Meer is het echt niet, de “Te ver van mijn bed show” zullen we maar zeggen. We weigeren ons er genoeg van aan te trekken om er zelf iets aan te doen. Oh we willen best wel met ons hoofd op TV en 5 euro storten voor mensen die letterlijk alles kwijt zijn. Maar ze echt helpen, ho maar. Stel je voor dat wij zelf een poot moeten lichten om die mensen te helpen, nee laat een ander dat maar doen.

Naats dit laten we ons ook lichamelijk en geestelijk gebruiken, misbruiken en verkrachten. We laten ons overspoelen met banale onzin op radio, TV en pers. “Hoe verlies ik 10 kilo in 20 dagen?” Is dat nou echt een vraag waar wij als mensen zoveel aandacht aan moeten schenken? Is het van universeel belang dat je weet wat Brangelina en de kids deze week hebben uitgevreten? Als de antwoorden hier op ja zijn voor jou, raad ik je aan eens in de spiegel te kijken en je prioriteiten eens goed onder de loop te nemen. Mensen wordt nou eens een keer wakker! Ik heb het niet over een religieuze of spirituele ontwaking met lange witte gewaaden en elfen dansjes of meer van dat zweverige gedoe. Dat is niet nodig! Het enige wat je hoeft te doen is het volgende... Doe de TV en PC uit, leg de telefoon van de haak of zet hem op stil. Ga gemakkelijk zitten en denk eens heel goed en diep na over je leven en over de wereld om je heen. Als je dit serieus doet, dan zie je direct dat waar wij in leven een misvormde ironische schim is van waar we horen te zijn. Vervolgens probeer daar, met de middelen die je hebt, iets aan te doen als je dat nodig acht.

Ik heb het niet over met bloemen in ons haar, naakt rond de mijpaal dansen. Ik heb het over menselijkheid, respect, dankbaarheid en liefde. Over om elkaar geven en voor elkaar willen zorgen als dat nodig is. Het is toch ongelovelijk, dat we liever iemand een kopstoot geven om een verkeerde blik, dan een vriendelijke groet of een goede wens uitdelen? We hebben er blijkbaar geen moeite mee dat er mensen zijn die hun eten uit vuilnisbakken moet halen of door te bedelen. Het kan ons geen ene malle moer schelen of de wereld om ons heen, waar wij niet zonder zouden kunnen leven op moment, door ons verbruikt en verkracht wordt. Zolang wij maar benzine in onze auto hebben en gas in het fornuis, kan ons de wereld letterlijk gestolen worden. Wat dus ook is gebeurd en nog steeds gebeurt. De wereld is en wordt gestolen, door groepen die gebruik maken van de situatie en we laten het gewoon toe. We laten onze levens volledig vernietigen door een concept wat gebasseerd is op geloof en vertrouwen. Ik heb het niet weer over religie, maar over geld en de economie in zijn huidige staat. Geld, de munt, het biljetje of de getallen op je internet bankier scherm is gebasserd op één ding. Daar haalt het al zijn macht over ons vandaan. Daarmee houdt het ons in zijn greep, daarmee kan het je naar de top brengen en net zo snel weer naar de bodem. Dat ene ding is geloof, meer niet.

Geld bestaat alleen omdat wij er in geloven, omdat wij er waarde aan toekennen. Ons geloof en vertrouwen in geld, geeft het kracht. Als morgen iedereen collectief zegt van “Donder maar op met je geld, we zijn het zat.” dan is geld meteen waardeloos. Het probleem is dat letterlijk iedereen dit moet zeggen en vinden. Er is geen enkele natuurlijke waarde in het concept geld of in een betaalmiddel. Het komt niet in de natuur voor. Wolfen betalen ook niet om op konijnen en ander wild te jagen. Beren betalen geen huur voor hun hol. Vissen betalen geen kilometerheffing voor de afstanden die ze zwemmen. Geld bestaat niet in de natuur, het is een verzinsel van ons! Betaling bestaat wel, maar dat heet karma. Dat is een wet van evenwicht, het eigenlijk is net de belasting. Je kan hoog of laag springen, betalen zal je uiteindelijk toch moeten. Als jij je zaken goed op orde hebt, krijg je af en toe nog eens wat terug. Karma schept balans, zie het als boontje komt om zijn loontje.

Het is één van die alles omvattende waarheden, waar ieder mens van weet dat het er is. Maar om één of andere reden wij altijd onderschatten. Ik weet dit, omdat ik er persoonlijk mee te maken heb gehad. Ik was niet altijd de persoon die ik nu ben en nog word. Ik heb mijn mindere periodes gehad, mijn duistere tijden. Daar heb ik recentelijk voor betaald en betaal er nog voor, blijkbaar vond ik het nodig dat ik een vorm van boetedoening onderging. Want karma roep je over het algemeen op jezelf af. Dat hele geweten gedoe enzo zullen we maar zeggen. Maar goed ik heb mijn geestelijke schulden nu grotendeels afgelost, er zijn nog wat kleine dingen. Maar de grootste accept giro is voldaan. Nu kan ik eindelijk dingen doen waar ik van houd, die vrijheid heb ik mezelf nu wel gegeven. Voorheen was het echt “Doen wat de maatschappij je opdraagt en van je verlangt”. Ik MOEST studeren, ik MOEST een diploma hebben, ik MOEST een goede baan hebben. Ik MOEST een leuke meid vinden, kindjes maken en goede burgers produceren. Pas dan mag je rusten, pas dan ben je gelukkig. Als ik dit niet deed, zou ik nooit gelukkig zijn. Tenminste zo dacht ik toen en zo denken de meeste mensen nog steeds. Want dat is toch wat iedereen wil, gelukkig zijn? Alleen nemen we niet de moeite om te kijken wat ons gelukkig maakt en wat niet, dat laten we aan de maatschappij en onze omgeving over. Dus in plaats van dat ik me richte op het gewoon gelukkig en tevreden zijn met wat ik had of kon hebben, wilde ik dingen hebben waar ik van dacht dat ze me gelukkig zouden maken. Maar zo werkt het dus niet, het is niet zo dat je zonder die Xbox of zonder die nieuwe auto niet gelukkig kan worden. Het is niet dat je zonder dat veel te dure huis of zonder die ene telefoon ongelukkig zult zijn. Kijk dat is wat ze ons willen laten geloven, want als wij het geloven, dan is het zo. Zij hebben ons doen geloven dat je precies zo er uit moet zien, dat je zoveel geld moet hebben, dat je met zulke mensen moet omgaan en dat we dit moeten eten om gelukkig te zijn. Maar dat is niet waar!

Wil je gelukkig zijn, wees dan blij en dankbaar voor wat je wel hebt. In plaats van zeiken en janken over wat je niet hebt. Wees blij met de mensen om je heen. Ben je er niet blij mee? Zoek dan andere mensen om je heen. Wees blij met je situatie en leven. Ben je dat niet? Doe er dan iets aan, in plaats van steeds er over te klagen. Dat is gelukkig zijn, niet meer dan tevreden en dankbaar zijn met wat je hebt en krijgt. Wees niet alleen gelukkig, maar deel dat geluk ook met anderen. Want we zijn één grote familie, ook al willen we dat soms niet erkennen. Het begint bij tevreden zijn met waar je mee geboren bent. Je hebt het niet voor niets gekregen, jou taak is om uit te zoeken waarom je het mee kreeg. Ik denk dat dit wel een onderdeel is van de zin des leven, uitzoeken waarom je bent wie je bent en daar vrede in vinden. De rest komt later wel...

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...