maandag 5 oktober 2009

Hoax of echt?!

Soms kom je van die beelden tegen die er zo echt uit zien dat ze er nep uit zien. Beelden die zoveel of iets zo duidelijk weergeven, dat je niet gelooft wat je ziet. Met zulke beelden was mijn reactie altijd meteen "Onzin en nep" Maar ik zit nu op een punt, waar ik dit niet meer kan zeggen. Ik heb beelden gezien van o.a. opnames van het ISS ruimnte station die gewoon direct van NASA zelf kwamen of gelekt zijn vanuit NASA door bepaalde bronnen. Beelden op internet van de Chinese nationale nieuwszender, van Spanje in de maand september die zo ongelofelijk zijn dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nou moet geloven. Als ik ze zie zegt mijn hoofd namelijk nep en hele goed computer animaties etc. Maar diep van binnen heb ik bij een aantal toch wel zoiets van "Verdomme dit is echt?!" Nu ben ik niet compleet achterlijk als het aankomt op CGI en andere visuele effecten werk, was een groot deel van mijn studie, en ik kan bij een groot deel van de volgende beelden niet zeggen dat het nep is of animatie ofzo. Als iemand dat wel kan, dan hoor ik heel graag van jullie. Dus of dit zijn werkelijk fantastische hoaxes die niet alleen mij, maar verschillende nieuwszenders en overheidsorganisaties beet heeft genomen. Via onderstaande links heb ik een aantal van deze beelden hier gepost. Ik zou zeggen, bekijk ze maar en trek je eigen conclusies.
Film Spanje
Hier zie je een aantal filmpjes opgenomen door verschillende burgers, de meesten zijn de standaard "vreemd lichtje of stipje in de lucht. Maar er zitten een aantal bij waar ik zoiets van heb "Of hele goede cgi of echt" UPDATE: Nu blijkt echter dat in ieder geval het stukje film betreffende de vissers op hun boot, een geproduceerd filmpje te zijn Het is dus niet echt. Ik had bij een aantal stukje wel mijn twijfels over de echtheid, maar vond het de moeite waard om ze te posten. 
Film China
Hier zitten beelden tussen waar ik het dus echt niet weet bij sommige beelden, vooral aan het eind. Dit gaat niet over een scifi film, ookal wordt er aan het begin wel een scene getoond uit een film.
Film UK
BBC doet verslag over het publiek maken van ufo-meldingen door de Britse ministerie van Defensie.
Film UFO congres
Interessant verslag van de UFO Congress 2009, met een aantal interessante beelden en meldingen.
Nu wil ik één ding heel duidelijk maken...
Als ik het over een UFO heb, dan bedoel ik daar niet direct iets buitenaards mee. Een UFO is een onbekend vliegend voorwerp, niet meer en niet minder. Dus om er gelijk maar van uit te gaan dat het buitenaards is, vind ik nogal naïef en makkelijk. Zo ver ik weet, zijn het gewoon experimentele vliegtuigen, ontwikkeld door het leger of één of andere organisatie die zich bezighouden met luchtvaart. Maar dat betekent niet dat alle UFO-meldingen experimentele vliegtuigen zijn. Het kunnen ook onbekende natuurverschijnselen zijn, tot nu toe onbekende levensvormen of inderdaad van buitenaardse afkomst. Het gaat er mij om, dat het van alles kan zijn. Wij zijn nogal makkelijk met dit soort zaken. Wij denken veel te snel het extreme, zowel zij die geloven en zij die niet geloven. Het is of flauwekul of een invasie van buitenaardsen, terwijl het zoveel anders kan zijn. Ik geloof/weet dat er buitenaardsen zijn, ik geloof ook dat een aantal van deze meldingen hoogstwaarschijnlijk van buitenaards kom af zijn. Ik weet ook dat het fenomeen UFO bestaat. Er zijn onverklaarbare vliegende voorwerpen in ons luchtruim. Ik heb nu te veel gezien en meegemaakt om dat nog te kunnen ontkennen. Maar het betekent niet meteen dat het grijze mannetjes zijn die ons bezoeken om welke reden dan ook. Het betekent ook niet, dat het dat niet zou kunnen zijn. Men moet zich eens openstellen voor dit fenomeen en het niet meteen afschrijven als lulkoek of onzin. Het is niet altijd een weerballon, satelliet of ijskristal. Er is iets gaande, mijn vraag is wat?

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...