woensdag 11 november 2009

Stof om over na te denken...

Het lijkt er op dat de grote massale sightings van UFO's op een lager pitje zijn gezet. Maar het is nog steeds niet stil in onze luchtwegen. Nog steeds worden er overal ter wereld, haast dagelijks, onbekende vliegende voorwerpen gesignaleerd. Maar ze worden niet meer in hele grote aantallen gespot, tenminste tot nu toe.


Zoals gezegd worden er dagelijks steeds weer UFO's gespot en gemeld, ik overdrijf echt niet als ik zeg dagelijks. Velen vragen zich af waarom we daar dan niets over op het nieuws horen. Dat lijkt me nogal logisch eigenlijk. Ik heb het dan niet over complottheorieën en Men in Black die de berichtgeving tegenhouden, ik heb het dan over onszelf. Want wij zijn diegene die dit soort berichten tegenhouden, of in ieder geval ons collectieve bewustzijn. Je zal misschien denken, waar heeft die gast het over? Nou denk hier maar eens over na...


Je bent eind-redacteur, of wat dan ook, bij de NOS of CNN of de New York Times. Je krijgt een verschillende ufo meldingen binnen. Wat doe je er mee?
1. Je zendt het uit, maar maakt er een beetje een slechte X-files, Star Wars of Star Trek grap van.
2. Je zendt het niet uit, omdat het onzin is volgens jou.
3. Je maakt er een item van, maar schenkt er eigenlijk verder geen aandacht aan en stopt het ergens in een hoekje weg in de hoop dat het niet teveel opvalt


Dit zijn meestal de drie reacties die ik tegen kom als het gaat over UFO's in de grote media.
Maar waarom is dit zo,. komt dit omdat zij ons niks willen vertellen of is het  meer omdat wij niet willen dat ze ons zulke dingen vertellen? Ik persoonlijk denk dus een combinatie van beide. De media wil het niet vertellen omdat het niet mag en omdat ze het niet willen doen, om niet belachelijk gemaakt te worden. Dus als ze het toch behandelen, maken zij het al direct belachelijk om het beeld te wekken dat zij het ook allemaal maar onzin vinden. Zo staan ze in ieder geval zelf niet voor lul, die getuigen die het mee hebben gemaakt waarschijnlijk wel, maar de zender niet.


Dat instanties ons niks willen vertellen, weten we nu al jaren. Dat is niets nieuws onder de zon, daar kijken we dus niet van op. Maar dat wij onbewust bewust niet willen dat zij ons zulke dingen vertellen, hebben nog niet genoeg mensen nog bij stil gestaan. Ik denk dat diep van binnen er nog te veel mensen zijn dit dit gewoon weg niet aan kunnen of aan willen gaan. Het is nogal wat om er achter te komen dat we niet alleen zijn en dat diegene heel ver voor ons uit zijn. Want daar gaat het toch om, de angst dat zij beter, sterker en slimmer zijn dan ons? Dat is toch wat de meesten van ons wakker houdt, diep van binnen?


Stel je voor je zit vanavond te eten en ineens wordt er op het nieuws gezegd dat buitenaardsen contact hebben gemaakt, hoe zou jij dan reageren? Ik weet nu hoe ik zou reageren... Het is geen kattepis, first contact, als dat je niks doet dan is er iets mis met je volgens mij. Maar ik weet dat ik vele malen kalmer zou reageren dan de meesten, omdat ik weet dat bang zijn geen nut heeft. Omdat ik mijn hele leven al wist dat we niet alleen zijn en ik altijd open heb gestaan voor dit onderwerp. Als je iets serieus neemt en serieus onderzoekt zoveel je kan, dan neem je angst en twijfel weg. Ik zeg niet dat ik alles over het onderwerp weet. Ik zeg dat ik voor mijzelf weet dat ze er zijn en dat is momenteel genoeg. Als ze éénmaal contact hebben gemaakt, zal ik de andere vragen die ik heb proberen te beantwoorden.


net als bij ons, zullen er "goede" en "slechte" beschavingen zijn, er zijn overal eikels. Er zullen dus wezens zijn die ons als hun gelijken zullen behandelen, maar ook die ons waarschijnlijk als hun minderen zullen zien. Want goed en slecht, het is allemaal perspectief. Wij wanen ons scheppers van werelden en grote denkers en al die onzin en dat is misschien ook zo, vanuit ons perspectief. Maar voor een ras dat duizenden jaren, misschien wel honderdduizenden of miljoenen jaren op ons voorlopen, zullen wij misschien ook niet veel meer dan één of andere achterlijke kale aap zijn die nauwelijks zijn kont af kan vegen.


Ik zie vaak op van die Alien Abduction programma's mensen zich verwonderen waarom ze op deze manier ontvoerd worden en waarom er onvrijwillig op hun wordt geëxperimenteerd? Waarom moet het zo, waarom vragen ze het niet gewoon? Ooit wel eens bij stil gestaan dat zij ons niet als gelijken, maar als een minder levensvorm zien? Dat zij ons behandelen zoals wij eigenlijk de meeste andere levensvormen en onszelf hier op aarde behandelen, als minderwaardig. Zelfs onder elkaar rangschikken we elkaar in een hiërarchie omdat het volgens ons zo hoort, het is de natuur, er hoort een hiërarchie te zijn, er moet een alfa zijn. Dat is natuurlijk ongelofelijke dikke onzin.


We vermoorden elkaar voor glinsterende stenen, voor drek wat als bloed door de aarde pompt, voor geld dat eigenlijk allen bestaat omdat het ons gezegd wordt dat het bestaat en voor land en macht. Misschien dient dit in het dieren rijk zo te zijn, maar wij zijn verdikkeme mensen! Zijn al die miljoenen jaren van evolutie en volgens sommigen buitenaardse genetische manipulatie, dan helemaal voor niets geweest? Zijn we uit de bomen geklommen en uit de grotten gekropen om ons vandaag nog steeds als een stel wilde apen te gedragen? Dan hadden we daar net zo goed in de bomen en grotten kunnen blijven zitten. Dat had ons en de wereld een hoop ellende gescheeld.We vermoorden elkaar omdat iemand anders denkt, of omdat iemand anders zich anders gedraagt. Is het dan zo gek, dat sommige buitenaardse rassen ons als vee behandelen? We behandelen elkaar al als vee, niet meer dan normaal dat anderen dat dan ook bij ons gaan doen.


Veel mensen geloven dat ons bestaan niet meer dan een toeval was, een natuurlijk ongelukje, een mutatie.
Anderen zijn er van overtuigd dat God ons naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Ik heb mijn eigen "geloof", ik geloof dat ons bestaan geen ongeluk was of mutatie. Ook geloof ik niet dat we hier zijn om alleen maar  in de glorie van God te baden en hem/haar/het te verafgoden. Het is de bedoeling dat we meer doen met ons leven dan dagelijks op onze knietjes aan God te smeken dat hij jou helpt. God heeft wel betere dingen te doen en God helpt zij die zichzelf helpen. Ons bestaan heeft een doel, wat dat doel is moet ieder voor zich uitvinden. Ik kan het je wel vertellen, maar de kans bestaat dat het niet begrepen wordt, of verkeerd begrepen of misbruikt wordt. Is dat niet wat er altijd gebeurt met dit soort zaken? (Zie religie)


Ieder moet voor zichzelf uitvinden wat we hier doen en waarom, het antwoord zal voor iedereen verschillend overkomen ondanks dat het bij iedereen het zelfde antwoord zal zijn. Zo werkt het nu éénmaal, we zijn een individuele massa. Met allemaal individuele belevingen en meningen, die samen een geheel vormen. We zijn geen bijen, mieren of wespen die alleen maar één gedachtegang hebben, die van de koningin. Ook al proberen een handje vol mensen dit wel te verwezenlijken. We zijn losse onderdelen van een groter geheel.
Maar dat betekent niet direct dat wat voor het geheel goed is, ook goed is voor de individu.


Een normaal denkend mens heeft niemand nodig die hem of haar verteld wat hij of zij moet denken, eten en hoe hij of zij zich moet gedragen. Waarom laten we het ons dan wel aandoen in het dagelijkse leven? Waarom laten we ons dan wel gebruiken en misbruiken, door diegene die er voor ons zouden moeten zijn? Omdat we lui, bang en bekrompen zijn. We zijn te lui om er iets aan te willen doen, "Ver van mijn bed show".
We zijn te bang om er iets over te zeggen uit angst dat je maatschappelijk wordt nagekeken en beschimpt of uit angst dat er nare gevolgen zullen optreden als je wel iets zegt. We zijn te bekrompen en arrogant om ons ook maar voor te kunnen stellen dat niet iedereen denkt zoals jij, of dat jij niet de enige bent met problemen.
We hebben tot nu toe de makkelijkste manieren gekozen en hebben het ons zelf daardoor erg moeilijk gemaakt. Daar hebben we het probleem dus, het ego.


Het ego is eigenlijk niet meer dan een bal van verwaandheid, frustratie en angst, waar wij ons door laten leiden. Het ego zorgt er voor dat wij onszelf belangrijker gaan vinden dan anderen. Als je dat niet bent, dan zorgt je ego dat je het wel wordt. Als dit niet gebeurt, dan komen frustratie en angst om de hoek kijken.
Frustratie met de wereld, frustratie met je omgeving, frustratie met jezelf. De frustratie groeit uit tot woede en angst en dan barst de bom. (Had Yoda van Star Wars toch gelijk) Maar hoe kan je dit nou tegen gaan? Wat moet je doen om dit te voorkomen? Wederom, zoek maar bij jezelf, jij hebt het antwoord op al die vragen...


Kijk er zijn miljoenen boeken en ontelbare bronnen aan informatie die je kunt raadplegen om je mening/conclusie te vormen. Maar als het puntje bij paaltje komt, dan moet je het uiteindelijk toch zelf doen. Als ik één ding geleerd heb dit afgelopen jaar, dan is dat het wel. Er komt geen magische engel je kamer in zweven, die jou alle antwoorden geeft. De hemel scheurt niet open en openbaart het antwoord voor je. Dat ene boek heeft niet alle antwoorden. Het kan je misschien naar een antwoord leiden door iets in jou te openen wat nog niets of niemand eerder is gelukt, maar daar blijft het ook wel bij. Jij kiest, jij gelooft, jij doet.


Wij als mensen hebben nogal de neiging om  naar buiten te kijken om antwoorden te zoeken. Maar we moeten alleen maar naar binnen gaan om ze te vinden. Een heel duidelijk voorbeeld is bijvoorbeeld de ruimtevaart. Ik vind het allemaal prachtig en moedig het ook echt wel aan. Maar we weten meer van de planeet Mars, dan van onze eigen aarde. Dat klopt toch niet? Dat is hetzelfde als het huis van je neef in China beter kennen dan je eigen huis. Slaat toch nergens op? leer eerst kennen wat je al hebt, voor je nieuwe dingen wilt gaan ontdekken. Zonder die zelfkennis, kom je namelijk niet erg ver in het leven.


Na de zelfkennis komt de zelfontplooiing...
Deze zelfontplooiing moet je ook alleen voor jezelf doen, niet voor iets of iemand anders. Niet omdat het nu in is om verlicht of bewust te zijn. Het is net als stoppen met roken en andere verslavgingen.Wil je dat het effectief is, dan moet je ook echt voor je zelf willen stoppen. Stoppen omdat mensen tegen je zeggen dat je moet stoppen, of omdat iedereen het doet, werkt niet. Binnen de kortste keren zit je weer aan de sigaret, zelfde geldt ook bij zelfontplooiing. Doe je het niet voor jezelf, dan val je binnen de kortste keren weer terug. Je moet zelf beter willen worden dan je bent. Niet om de blits te maken of omdat anderen je zeggen dat je dat moet doen. Maar omdat jij ook echt een beter mens wilt zijn. We zijn  door ons ego dus eigenlijk verslaafd aan onszelf. Nu we dat weten, moeten we alleen even afkicken...

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...