maandag 9 november 2009

Even ontladen...

Ik heb de laatste weken enkele mails met vragen ontvangen van bezoekers van deze site of de subjectieve waarheid hyves. (Zie hyves plaatje rechts)


Enkele zijn reacties op berichten en informatie die ik post en anderen hebben een wat meer persoonlijke aard. Ook is mij de afgelopen twee a drie weken gevraagd hoe het komt dat ik momenteel niet meer zoveel berichten plaats als voorheen. Nou ik kan meteen zeggen, dat het niets te maken heeft met de geringe hoeveelheid aan nieuws. Het is momenteel juist een gekkenhuis, zoveel boodschappen, zoveel waarnemingen en zoveel interessante gebeurtenissen die momenteel de rondte doen. Wederom sightings in China, het Middellandse zee gebied lijkt de laatste twee weken interessant te zijn voor UFO's, Rusland, Brazilië en Indonesië lijken een UFO trekpleister te zijn geworden. Asteroïden die om de dag ergens op aarde lijken neer te storten. Dagelijks lees ik wel weer iets bijzonders vreemds wat ik zou kunnen posten. Maar zo werk ik niet...


Ik ga niet alle berichten af op internet en post ze maar op mijn blog, nee ik moet een bepaald bericht tegen komen. Een bericht die mij op de ene of andere manier aanspreekt, klinkt raar misschien. Er moet meer zijn dan alleen wat vage lichten in de lucht of dat soort onzin. Er moet een kern van waarheid in zitten die mij aantrekt. Kijk ik heb geen zin om ieder vreemd bericht op mij blog te plaatsen, in de hoop dat mensen ze gaan lezen en op mijn site komen. Daar doe ik dit allemaal niet voor.


Ik houd er niet van om gedwongen of gemanipuleerd te worden. Dus zou ik dat anderen ook niet aan willen doen. Maar dit doen te veel informatie bronnen momenteel juist wel. Iedereen wil iedereen overtuigen van zijn of haar gelijk. Als ik bepaalde informatie lees op het internet of zie op TV of waar dan ook, dan heb ik altijd het idee dat men mij probeert te overtuigen van iets. Dat irriteert mij altijd mateloos! Ik wil best wel geïnformeerd worden, maar ik wil niet dat men mij probeert te overtuigen van hun gelijk of informatie of wat dan ook. Simpel gezegd, doe mij je samenvatting en of folder en laat me dan met rust. Als ik de informatie interessant genoeg vind, dan doe ik er echt wel wat mee.  Dat is eigenlijk wat ik een beetje probeer te doen, informeren.


Ik wil niemand overtuigen en niemand zou naar mij moeten luisteren, omdat ik hier eigenlijk te weinig van weet. Ik ben zelf nog onderzoekend en weet dus eigenlijk niet veel meer dan wat ik lees en plaats. Ik post mijn berichten puur ter informatie, niet ter overtuiging. Ja ik zet er hier en daar mijn eigen mening bij, maar ik zie dat als niet meer dan normaal. Hoe graag men het ook wil, nieuws/informatie is niet objectief en kan dat ook nooit zijn. Zoals Plato zei "Alle waarheid is subjectief". Ik zie het meer als "Alle informatie is subjectief"
Ik ben er gewoon heel open en eerlijk is en doe me niet voor als één of ander onfeilbaar orakel van kennis.


Het is allemaal subjectief, omdat informatie wordt vergaard en verwerkt door mensen en die hebben altijd een mening omdat ze een eigen beleving van de wereld hebben. Die mening beïnvloedt alles wat ze doen en denken, dus bewust of onbewust je mening zal altijd invloed hebben op de informatie die je verspreidt of  op je berichtgeving. Ik sla dus dat hele pretentieuze gedoe van "Wij zijn ontzettend objectief, geleerd en professioneel" meteen over. Ik ben, zoals gezegd, gewoon iemand die informatie met anderen wil delen. Meer is er niet, ik hoef hier geen geld aan te verdienen. (Ook al zou ik er geen nee tegen zeggen) Ik wil niemand overtuigen, ik wil niet door middel hiervan iets in de politiek beginnen of zo. Ook ben ik niet van plan om een revolutie te beginnen. Ik wil niets meer dan informatie en kennis met anderen delen. Wat men daarna met die informatie doet is jullie eigen verantwoordelijkheid en keus.


Naast dit alles had ik de laatste tijd niet echt een drang om dagelijks informatie te delen. Vraag me niet waarom, want er is genoeg gaande momenteel. Maar ik heb zo'n gevoel dat ik het de komende weken een beetje rustig aan moet doen. Rustig aan in de zin van rustig afwachten tot HET komt. Wat het is weet ik niet, maar het komt. Daar ben ik heel zeker van. Het kan iets heel banaals zijn of iets wereld veranderend. Ik heb geen idee en om eerlijk te zijn lig ik daar ook niet meer zo wakker van. Ik zie het wel en probeer me tot die tijd te vermaken. Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis.


Ik ben dus geen autoriteit op het gebied van ufo's of het "paranormale".( Ik vind dat nog steeds een vies woord, paranormaal) Ik heb geen master in één of andere hippe psychologische of astronomische studie, ook heb ik geen vreemde paranormale krachten. Ik ben gewoon een gast die af en toe iets online leest wat hem om de ene of andere reden genoeg aanspreekt om met anderen te willen delen. Ik ben geen obsessieve onderzoeker die de waarheid moet en zal weten. Ik heb momenteel mijn eigen waarheid en die om de zoveel tijd hier en daar wordt aangepast.. Daar heb ik meer dan genoeg aan. Ik wil niemand van mijn gelijk overtuigen, heb wel betere dingen te doen. Ik wil informatie met mensen delen, informatie die normaal niet of nauwelijks behandeld wordt in de reguliere media. Wat ieder daar weer uit haalt is aan een ieder zelf.


Van mij part geloof je er helemaal niks van en vind je wat ik doe, en wat anderen doen, verspilling van iedereen zijn tijd. Dan zou ik zeggen, even goede vrienden. Maar als het je zo stoort, waarom blijf je dan steeds weer terugkomen? Misschien ben jij iemand die helemaal into deze zaken bent en je ook heilig gelooft in wat er wordt gezegd over de Anunaki of Niburu of de valse geschiedenis van de mensheid. Mooi, ieder zijn ding, maar dat betekent niet meteen dat je het allemaal maar door iedereen z'n strot dient te drukken.. Ik ben iemand die open staat voor mogelijkheden, ik geloof letterlijk dat alles kan. Omdat het niet veel gebeurt of niet waarneembaar is, betekent niet dat het niet kan gebeuren of niet bestaat of kan bestaan. Natuurlijk zijn er grenzen in mijn openstaan voor mogelijkheden. Maar dat zijn mijn eigen gestelde grenzen,die dagelijks weer aangepast worden naarmate ik meer lees en leer over onderwerpen. Ik ben dus niet de standaard "zo is het en niet anders" persoon, niet meer tenminste. Ik ben iemand die met de winden mee waait en heel open staat voor andere ideeën en mogelijkheden. Mensen moeten eens wat doen aan hun bekrompen visie en denkwijze. 


Vooral hier in Nederland lijken we daar veel last van te hebben. Je weet wel "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" en "Wat de boer niet kent, dat eet hij niet". Ik hou van Nederland en de mensen die er wonen, ik ben er van overtuigd, dat je weinig betere landen in de wereld zult vinden dan Nederland. Ja we zijn wat vrijheden kwijt en het is allemaal wat norser en strenger geworden de laatste 15 a 20 jaar. Maar nog steeds, zijn er weinig landen socialer dan Nederland. Daarbij, als je kijkt naar de rest van de wereld, hebben wij het echt niet slecht over het algemeen.


Denk daar maar eens over na, de volgende keer dat je Nederland en/of haar regering of mensen gaat bekritiseren. Zeiken is makkelijk en leuk in een land die dat toelaat. Denk je dat al dat geprotesteer en individualisme en vrijheid van meningsuiting overal gelijk is? Wees dus blij met wat je nu hebt. Dat vergeten we hier wel erg vaak vind ik. Altijd kijken naar het groenere gras aan de overkant, maar nauwelijks kijken en waarderen wat je hier en nu hebt. Want we willen allemaal, onbewust of bewust. toch de blits maken en voor gespreksstof zorgen in onze sociale kringen. Want we willen opvallen, we willen aandacht, we willen erkend worden.We willen dat anderen ons respecteren, waarderen en zelfs een beetje jaloers op ons zijn omdat wij het dan zo goed hebben. We willen aanzien! 


We kopen een nieuwe TV als de buren dat doen, we laten ons vertellen waar we op moeten stemmen. We laten ons vertellen hoe we ons moeten gedragen, we laten ons vertellen wat we lekker of mooi moeten vinden. We zijn over het algemeen niet veel meer dan vee die zich maar laat manipuleren en gebruiken en toch snakken we naar vrijheid en al die zooi. Maar willen we eigenlijk wel vrij zijn? Willen we wel verantwoordelijk zijn voor ons eigen bestaan of is dat allemaal gewoon weer gezeik om niks?  Wil men echt vrij zijn, als het moment daar uiteindelijk komt?


Als de dag komt, dat buitenaardsen contact maken met ons allemaal, ons vrede en liefde en gezondheid brengen. Of als Christus terugkeert en ons het paradijs en het eeuwige leven brengt, willen wij die vrijheid dan wel? Willen wij dan wel van onze huidige manier van leven af en kunnen we de nieuwe accepteren, of zijn we daar te gewend aangeraakt.aan onze huidige realiteit? Nu zullen mensen misschien zeggen "Kijk daarom moeten wij dus die mensen verlichten en wakker maken, zodat ze de waarheid zien". 


Maar ik vraag me af of sommigen de waarheid wel willen en kunnen zien. Ik weet 100% zeker dat als nu 20 dozijn aan ruimteschepen zich over de hele wereld kenbaar zouden maken en de buitenaardsen of inter-dimensionale bezoekers zich persoonlijk voorstelden, er nog steeds mensen zouden zijn die het niet zouden geloven. Omdat ze het niet willen geloven en omdat ze het niet willen, kunnen ze het ook niet geloven. Sommige mensen zijn zo extrteem in hun beleving van hun realiteit, dat nieuwe informatie en nieuwe mogelijkheden gewoon niet binnen kunnen komen,. Als of er een letterlijk schild om hun heen hangt die alles wat raar en anders is afketst. Hebben wij dan wel het recht om die mensen "lastig te vallen" met onze informatie? 


Deze mensen worden bijgestaan door ons systeem van met elkaar leven en omgaan, onze samenleving. Een systeem die ons vertelt wat normaal is, wat we moeten dragen, wat we moeten lezen, wat we moeten eten en wat we van anderen en ons zelf moeten vinden. Een systeem die ons geloof, ons geld en onze ideologieën manipuleert en bestuurt. Een systeem die ons vertelt wat we wel en niet kunnen of mogen. Is dat nou vrijheid? Hebben we echt iemand nodig die ons verteld hoe je moet leven en met elkaar om moet gaan, zijn daar ouders en opvoeding niet voor? Kan het niet zo simpel zijn als "behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden"? Moeten daar echt duizenden regels en weten voor komen? Is het nou echt zo moeilijk om zo te willen en kunnen leven?


Ja ik weet zo werkt de wereld niet, dus kan je ook niet zo leven. Maar de wereld werkt zoals wij willen dat het werkt. Ik weet dat ons sinds dag één is verteld dat dit niet zo is, maar het is wel zo. WIJ de mensen beslissen over in wat voor wereld we leven. Alleen weigert men er verantwoordelijkheid voor te nemen. Omdat men niet durft, niet wilt of gewoon te lui is om er iets voor te doen. Iedereen heeft zoiets van "Laat een ander dat maar doen, heb ik geen zin of tijd voor". Daar maken de anderen dus gebruik van, door onze eigen laksheid te gebruiken om zichzelf in een positie van macht te manoeuvreren. Dan is men ook nog dom genoeg om te zeiken als het misgaat of als die macht misbruikt wordt. 


Vind je het vreemd? Jij laat anderen jou werk doen. Jij dient er voor te zorgen dat jouw maatschappij, gemeenschap of commune goed loopt voor jou en voor iedereen binnen die gemeenschap. Niet alleen jij, maar iedereen in die gemeenschap heeft die plicht en dat recht.. Anderen jou leven laten bepalen en regeren is eigenlijk niet meer dan bewuste slavernij. Jij laat anderen regeren, zij bepalen voor iedereen wat er in je gemeenschap gebeurt. Ben ik de enige die dit vreemd vind klinken? Kunnen we direct ook af van dat eeuwige excuus van "Het zit gewoon inj onze natuur, we zijn gewoon zo gemaakt"? Er is altijd een keuze en eigen verantwoordelijkheid. We zijn geen lemmings, we zijn mensen. Houd dus op met dat als excuus te gebruiken.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...