zondag 28 februari 2010

Aardbeving in Chili zorgt voor verandering in kleur van de lucht?

Een Chileense reporter meldt ons dat tijdens de beving de lucht van kleur veranderde. Nu weet ik niet of dit normaal is bij aardbevingen, nooit één meegemaakt, maar het klinkt raar. Weet iemand of dit normaal mis bij aardbevingen? Of werd de stress haar te veel en was het gewoon in haar hoofd?


Cecelia Lagos - "Besides, I saw through my window, while I was still in bed, I saw the sky changing colors, it was absolutely surreal. I really thought it was the end of the world...I don't know I hope you understand me because I'm not exaggerating really because I saw it through my window like that. That was the most terrifying thing seeing the sky changing colors with the terribly, amazingly,strong movement of the earth, I thought, ok...this is mother earth... the earth opened up and buildings crumbled into the earth ... Bron: MSNBC


 Ik lees hier en daar dat het inderdaad kan gebeuren dat er vreemde lichteffecten ontstaan tijdens een aardbeving.Maar hoe het precies plaatsvindt weet niemand zeker. Het heeft mogelijk iets met ons magnetische veld te maken en volgens sommigen een gevolg van zonnevlekken. Gezien de zon de afgelopen tijd steeds actiever op gebied van zonnevlekken lijkt te worden, kunnen we er denk ik wel van uit gaan dat er meer bevingen zullen volgen. We gaan immers richting een Solar Maximum, er komt dus nog genoeg aan. 


EDIT:


Er is gisteren een aardbeving van 5.7 in Afghanistan gemeld. Maar blijkbaar is dat niet interessant genoeg om te noemen.

0 reacties:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Zoeken naar nieuws

De Subjectieve Tweet!

De Subjectieve Hyves

De Subjectieve Hyves
Voeg ons toe op Hyves!

Theo Hooyer Woonbiologie

Argusoogradio.org

American Freedom Radio

Vrije omroep

www.vrijheidsparade.nl

De Subjectieve Waarheid

Mijn foto
Krediet crisis? Klimaat verandering? Oorlog? Revolutie? Is er niets anders tegenwoordig? Ooit zei Plato "Alle waarheid is subjectief". Dit is helemaal waar, vooral als het aankomt op het nieuws. Wat eigenlijk objectief en onpartijdig behoort te zijn, heeft tegenwoordig meer weg van een heksenjacht, dan werkelijk nieuws. Op mijn blog zal ik jullie op de hoogte houden van het echte nieuws. Het nieuws wat er in mijn ogen toe doet...